This is what i was talking about the last time, i'ts born like a doodle and it's ended like a speed painting to become a full design the next day. Actually this is something that happens a lot but so much artists forgot, i don't know why, i think it's in our nature to get carried away but you really need to just make shapes and forms on a paper sometimes. Our mind is really good to recognize shapes and forms from random stuff or caos (it's like spotting shapes on the clouds). It's just our creativity unleashed and it feels good! What happen most of the time is that we already have in mind what to draw but in this way we are adding layers over layers of rules and constraints to our way to think and in the end we are bounding our creativity (keep in mind that this is not a bad thing at all, it's something we need to achieve a good design but what if we don't want to do a design or if we can't start a new one?).
So what's this is all about? It's about to not forget that sometimes to free our mind and just sketch and doodle random things could end up to something you can't even imagine, try it!
(What's happening down here? Well some people want me to write in my native language so they can read what i'm talking about, so if you're not Italian just don't mind, the above the image text it's just a translated version!)
(Italian)
Ecco a voi l'immagine a colori di cui parlavo l'ultima volta, è nata come un pasticcio ed è diventata uno speed painting per poi essere trasformata in un design completo il giorno seguente. A dire il vero è una cosa che capita molto spesso ma che moltissimi artisti dimenticano, non so il perchè, credo che sia semplicemente nella nostra natura farci trasportare e non pensare a queste cose ma credo che tutti ogni tanto abbiano bisogno di disegnare semplicemente forme geometriche e figure a caso. Il fatto è che la nostra mente è veramente portata per riconoscere forme e figure tra il caos (un pò come cercare le forme tra le nuvole). E' semplicemente la nostra creatività che si scatena ed è una cosa che ci fa stare bene! Quello che succede la maggior parte delle volte è che abbiamo già in mente quello che vogliamo disegnare ma in questo modo stiamo strati e strati di regole e constizioni al nostro modo di pensare e alla fine stiamo legando la nostra creatività (badate bene che questa non è una cosa sbagliata, tutt'altro, è un metodo di lavoro necessario per creare dei buoni design ma che succede se noi non volessimo creare un design o non riuscissimo a iniziarne uno nuovo?)
Dunque di che parla questo articolo? Si tratta di non dimenticare che ogni tanto liberare la nostra mente e disegnare e pasticciare cose casuali su un foglio può portarci a un risultato che non avremo mai potuto immaginare, provare per credere!
No comments:
Post a Comment