Tuesday 7 August 2012

Busy Days and Robot Designs

I know i told you i was about to write some interesting piece about an interesting topic but i didn't had the time in those past days (and sadly i think i don't have time to do it soon, you don't mind do you?). BUT i want to share what i'm currently working on. A friend of mine need some cool robot design for an animation project he has in mind and he asked me if i could do it. As soon as i've started i realized i hadn't enough experience in humanoid kick assing style robots like the trasnformers movie version, i'm much more for utility design stuff or something. SO i'm sketching robots again and again for days now but i think i'm going to need some other day to figure out everything right (they are pretty damn complex in proportions because of the high mobility combat purpose), in the mean time i'd like to share something i've done in an hour or so to break the pace a little! Hope you like it!

(Italian) So di aver detto che avrei scritto un pezzo su un argomento molto interessante ma non ho avuto il tempo in questi giorni (e purtroppo credo che non avrò il tempo di farlo molto presto, non è un problema spero, vero?). MA vorrei farvi sapere un pò a cosa sto lavorando al momento. Un mio amico ha bisogno di un design di qualche robot veramente fico per un progetto di animazione che ha in mente di realizzare e mi ha chiesto se posso farlo io. Non appena ho cominciato a lavorarci su mi son reso conto che non ho abbastanza esperienza nel campo dei robot umanoidi cazzutissimi come i transformers dei film, sono molto più propenso ai design con una qualche utilità specifica più o meno. QUINDI sto facendo schizzi su schizzi di robot da giorni ma penso che mi servirà qualche altro giorno per rimettere assieme tutti i pezzi correttamente (sono dannatamente complicati nelle proporzioni per colpa dell'altissima mobilità che devono avere per il combattimento), nel frattempo ho il piacere di mostrarvi un disegno che ho fatto in un oretta all'incirca per spezzare un po' il ritmo! Spero vi piaccia!

No comments:

Post a Comment